علم و تکنولوژی

قابلیت مخفی اپل واچ نام موسیقی در حال پخش را به شما می گوید

اگر از ساعت های هوشمند اپل واچ استفاده می کنید باید بدانید گجت شما از قابلیت بسیار خوبی بهره می برد که باعث می گردد به یاری آن بتوانید نام موسیقی در حال پخش را پیدا کنید.

22 اردیبهشت 1401

دیپ فیوژن یا فناوری پردازش تصویر اپل چیست و چگونه کار می کند؟

دیپ فیوژن (Deep Fusion) یک سیستم پردازش تصویر است که اپل اولین با آیفون های 11 معرفی کرد و اینجا می خواهیم درباره نحوه عملکردش صحبت کنیم.

20 اردیبهشت 1401

ترافیک سنگین در جاده های شمال

ترافیک هم اکنون در محور های هراز و کندوان سنگین است.

15 اردیبهشت 1401

چگونه ستون های زندگی را محکم کنیم؟

آیا اخیراً فرصت نموده اید به جایگاه و موقعیت خودتان در زندگی فکر کنید تا ببینید به آرزوهایتان دست یافته اید؟ هر انسانی اولویت ها و نقاط عطف خاص خودش را دارد که خواستار رسیدن به آنهاست. ما این اهداف را ستون های زندگی می نامیم.

12 اردیبهشت 1401

خودروی ماه نورد تویوتا

خارج از این جهان رانندگی چگونه خواهد بود؟ شرکت خودروسازی تویوتا در همکاری با آژانس فضایی ژاپن در کوشش است تا یک وسیله نقلیه ماه نورد بسازد که به انسان ها برای زندگی بر روی سطح سیاره ماه تا سال 2040 میلادی یاری خواهد نمود.

9 اردیبهشت 1401

یوهانا دیویدسون؛ رکورد اسکی سواری انفرادی در قطب جنوب را شکست

یوهانا دیویدسون، پرستاری سوئدی است که پیروز شد فاصله Hercules Inlet در جنوبگان غربی تا قطب جنوب را اسکی کند و رکورد سریع ترین زن جهان در اسکی سواری انفرادی را بشکند.

26 فروردین 1401

تسلیم انگلیسی شویم؟!

سیدمصطفی عاصی درخصوص واژه گزینی های علمی و واژه گزینی های مردمی شرح می دهد و در عین حال می گوید چه خوب است که فرهنگستان از این ذوق جمعی و طبیعی مردم و اهل زبان بهره بگیرد.

18 فروردین 1401

طرح فیبر نوری استان خوزستان تا خاتمه سال آینده تکمیل خواهد شد

خبرگزاری خبرنگاران- استاندار خوزستان گفت: بخشی از طرح های آب شهری آب روستایی و جاده های شهرستان های مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل معین تکلیف شد و بزودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

14 اسفند 1400

عکاسی هیجان انگیز از حباب های در حال انفجار

با عکاسی از حباب های درحال انفجار، خود را درگیر چالشی پرسرعت کنید!من همواره عاشق ایده عکاسی به عنوان راهی برای غلبه بر زمان و ثبت لحظه ای جاودان بوده ام. با ثابت کردن زمان با این روش، یک عکس می تواند تصویری را به نمایش بگذارد که امکان دیدنش در حالت عادی...

7 اسفند 1400

گوگل 3 میلیون روبل جریمه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روسیه در ماه اکتبر تهدید کرد جریمه ای کلان برای گوگل (معادل درصدی از عایدی شرکت در این کشور) مشخص می نماید زیرا بارها محتوای غیرقانونی در موتور جستجو و یوتیوب را حذف نکرده است.

3 اسفند 1400

طراحی 40 پلت فرم دیجیتال در راستای توسعه آموزش مجازی

چند سالی است که مدلی نوین از آموزش در جهان پیشرفته است. آموزش مبتنی بر فناوری های ارتباطات و اطلاعات که در روزهای شیوع کرونا و دیگر بحران های جهانی، اجازه تعطیلی به آموزش را نداد.

1 اسفند 1400

دیپلماسی علمی یکی از برنامه های مهم وزارت علوم است

به گزارش خبرنگاران، هاشم داداش پور در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جیرفت اضافه کرد: دانشگاه های کشور در زمینه دیپلماسی علمی با همگرایی و فراوری علم دانش بنیان نسبت به رشد و تعالی علمی کوشش نمایند.

29 بهمن 1400

گوشی های کوچک در سال 2022 احتمالا بیشتر جلب توجه می نمایند

با توجه به گزارش های مختلف، به نظر می رسد شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی قرار است در سال 2022 توجه بیشتری به گوشی های کوچک داشته باشند.

28 بهمن 1400

شینهوا: آمریکا مسئول توسعه سریع کرونا در دنیا است

خبرگزاری رسمی چین گزارشی را با عنوان آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-19 منتشر نموده و در آن نقش این کشور در شیوع ویروس کرونا را تشریح نموده است.

16 بهمن 1400

چین در پی تبدیل شدن به ابرقدرت فناوری دنیا

دولت چین در کوشش است تا وابستگی خود را به واردات ریزپردازنده ها کاهش داده و به ابرقدرت فناوری دنیا تبدیل گردد.

14 بهمن 1400

چطور عوارض کورتون را ازبین ببریم؟

خبرنگاران : کورتون از داروهای پرمصرف اما پر از عوارض جانبی است.

13 بهمن 1400

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات منصوب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حکمی حامد منکرسی را به سمت معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی این سازمان منصوب کرد.

8 بهمن 1400

دستگاه اسکنر بدن ساخته شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، پروژه ساخت دستگاه اسکنر بدن(Body Scanner) از سال 1393 با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف به وسیله جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف شروع شد. پس از گذراندن فازهای اولیه و اثبات مفهومی،...

5 بهمن 1400

مرکز آموزش تعمیرات موبایل

بازار تعمیرات موبایل یکی از برترین و پر عایدی ترین در بین کسب و کارهای مختلف است.

2 بهمن 1400

چطور با انجام فعالیتی علمی پژوهشی کارت سرانجام خدمت بگیریم؟

سرپرست قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره طرح پروژه جایگزین خدمت و امریه شرکت های دانش بنیان به جای گذراندن دوران خدمت سربازی شرح داد.

30 دی 1400
تعداد: (165)