چین در پی تبدیل شدن به ابرقدرت فناوری دنیا

به گزارش وبلاگ موبایلستان، دولت چین در کوشش است تا وابستگی خود را به واردات ریزپردازنده ها کاهش داده و به ابرقدرت فناوری دنیا تبدیل گردد.

چین در پی تبدیل شدن به ابرقدرت فناوری دنیا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ موبایلستان به نقل از راشاتودی، دولت چین چرخش خود را به سوی شرکت های فناوری داخلی معطوف نموده تا به خود متکی شده و هدفی را نیز برای خود معین نموده تا رهبری دنیا در زمینه فراوری ریزپردازنده ها را در اختیار خود قرار دهد.

مطابق این گزارش، حزب حاکم چین با هدف تبدیل کردن کشور به یک ابرقدرت فناوری میخواهد تا واحد تراشه خود را که تنها سه سال از ایجاد آن می گذرد به یک واحد طراحی تراشه های پردازنده تبدیل کند تا از این طرق احتیاج نیمه هادی های داخلی را تامین کند.

چین در حال حاضر فراوری 23 درصد از نیمه هادی ها در دنیا را در اختیار داشته اما فقط 7.6 درصد از کل فروش را دارد.

این در حالی است که شرکت های چینی محصولات فناورانه دنیای مختلفی را فراوری می نماید و به طور گسترده وابسته به فناوری های کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای اروپایی و تایوان است.

تراشه ها بیشترین حجم واردات چین را تشکیل می دهد و طی سال گذشته 300 میلیارد دلار تراشه های الکترونیکی وارد نموده که بیش از واردات نفت خام این کشور به شمار می آید.

پکن در پی انتها این وابستگی بوده به خصوص که شرکت هوآوی چین که بزرگترین برند فناورانه چین بوده سال 2018 و تحت تحریم های واشنگتن، ارتباط فناورانه اش با آمریکا قطع شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین اوایل امسال میلادی گفته بود: خود اتکایی، پایه و اساس ملت چین است.

وی تاکید نمود که چین باید به یک ابرقدرت در زمینه فناوری تبدیل شده تا امنیت مالی این کشور حفظ گردد.

تراشه های پردازنده برای ساخت محصولاتی نظیر گوشی های هوشمند، لوازم خانگی و وسائل نقلیه ضروری هستند. سال گذشته و در پی همه گیری کرونا، کمبودهایی در زمینه ساخت تراشه های الکترونیکی در عرصه دنیای ایجاد شد که در نتیجه آن، فراوری با تاخیر روبرو شده و کارخانه ها تعطیل شدند.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "چین در پی تبدیل شدن به ابرقدرت فناوری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در پی تبدیل شدن به ابرقدرت فناوری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید