110 میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور ، پردرآمد 10 برابر کم درآمدها از یارانه بهره مند می شوند

به گزارش وبلاگ موبایلستان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت: 110 میلیارد دلار در کشور یارانه پنهان وجود دارد و خانواده های پردرآمد 10 برابر کم درآمدها از یارانه بهره مند می شوند.

110 میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور ، پردرآمد 10 برابر کم درآمدها از یارانه بهره مند می شوند

ایرنا نوشت: احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در همایش هفته بیمه سلامت در سمنان، اضافه کرد: عدالت در توزیع یارانه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و حذف دهک های پردرآمد محقق می گردد.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سهم سلامت چند برابر خواهد شد و این قانون در کمیسیون تلفیق مطرح شد و دولت پذیرفت، اما شرایط اجتماعی اجازه اجرا را نداد، اما اکنون کشور دارای ثبات نسبی مالی و اجتماعی است.

به گفته همتی، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این بار با طرح سوال از وزیر امور مالی و دارایی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی دنبال می گردد.

وی یادآور شد: بحث حذف دهک ها قطعا باید اجرا گردد که البته ممکن است با اشتباهاتی همراه باشد، ولی حذف یارانه های دهک های پردرآمد دارای مزایای زیادی است و ضروری است سهم زیادی از درآمد به بخش سلامت اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کاری تعریف گردد تا هزینه طرح و بودجه مورد احتیاج معین و شفاف سازی گردد.

وی بیان نمود: درصدها در بودجه دردسرساز شده و باید معین باشد نیم درصد درآمد شهرداری چند درصد بودجه می گردد یا به طور مثال 14.5 درصدی که از درآمدهای نفتی برای توسعه نفتی است، چه میزان می گردد، درآمدها در همه سال ها یکسان نیست، در بعضی سال ها درآمد چند برابر است و بودجه اختصاص یافته یک مبلغ بزرگ می گردد.

همتی تاکید نمود: باید با اتخاذ تصمیم های راهبردی و تدوین ساز و کار شفاف و معین، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد توزیع گردد تا شفافیت در بودجه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "110 میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور ، پردرآمد 10 برابر کم درآمدها از یارانه بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "110 میلیارد دلار یارانه پنهان در کشور ، پردرآمد 10 برابر کم درآمدها از یارانه بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید