چین 1.5 میلیارد یوان برای تأسیس صندوق تنوع زیستی کونمینگ اختصاص می دهد

به گزارش وبلاگ موبایلستان، رادیو بین المللی چین نوشت:بعد از ظهر روز سه شنبه 20 مهر (12اکتبر) به وقت پکن، شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین به شیوه ویدیویی در پانزدهمین همایش کنوانسیون تنوع زیستی شرکت و سخنرانی کرد.

چین 1.5 میلیارد یوان برای تأسیس صندوق تنوع زیستی کونمینگ اختصاص می دهد

شی جین پینگ در سخنرانی خود اظهار داشت که تنوع زیستی زمین را سرشار از سرزندگی می نماید و بعلاوه پایه ای برای بقا و توسعه بشر است. حفاظت از تنوع زیستی به حفظ خانواده کره زمین و ارتقای توسعه پایدار بشر یاری می نماید.

او گفت که آب های زلال و کوه های سبز همانند کوه هایی از طلا و نقره هستند. محیط زیست خوب نه تنها ثروت طبیعی بلکه ثروت مالی است و به پتانسیل و استقامت توسعه مالی و اجتماعی مربوط می گردد. ما باید شکل گیری یک الگوی توسعه سبز را تسریع کنیم، موقعیت برد-برد برای توسعه مالی و حفاظت از محیط زیست را ارتقا دهیم و خانه ای برای زمین بسازیم که در آن اقتصاد و محیط زیست به طور هماهنگ پیشرفت نمایند.

رئیس جمهور چین تاکید نمود که همه گیری کرونا بر توسعه دنیای سایه افکنده و فرایند برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متحد در سال 2030 با چالش های بیشتری روبه رو شده است. در مواجهه با وظایف دوگانه احیای مالی و حفاظت از محیط زیست ، کشورهای در حال توسعه به یاری و حمایت بیشتری احتیاج دارند. ما باید وحدت خود را تقویت نموده و با هم بر مسائل فعلی غلبه کنیم تا نتایج حاصل از توسعه و حفاظت از محیط به شکل عادلانه تری در اختیار کشورهای مختلف قرار بگیرد و خانه ای برای توسعه مشترک همه کشورهای دنیا بسازیم.

شی جین پینگ تاکید نمود که ما در عصری سرشار از چالش ها و امیدها هستیم و باید برای آینده مشترک خود دست به دست هم دهیم تا سفری نو برای توسعه بشری با کیفیت بالا را شروع کنیم. او به همین دلیل چهار پیشنهاد هم مطرح نمود که به این توضیح هستند:

1- هماهنگی بین انسان و طبیعت با یاری تمدن اکولوژیکی

2- تحقق توسعه پایدار دنیای با محرکه ایده سبز

3- برقراری انصاف و عدالت اجتماعی با موضوع رفاه مردم.

4- حفظ سیستم مدیریت دنیای عادلانه و منطقی بر اساس قوانین بین المللی

رهبر چین اشاره نمود که چین در ساخت تمدن اکولوژیکی به نتایج قابل توجهی دست یافته و همچنان بی وقفه مفهوم توسعه نوآورانه، هماهنگ، سبز و همراه با گشایش و اشتراک گذاری را پیاده می نماید تا یک چین زیبا را بسازد.

شی جین پینگ اظهار داشت که چین 1.5 میلیارد یوان برای تاسیس صندوق تنوع زیستی کونمینگ اختصاص خواهد داد تا از برنامه های حفظ تنوع زیستی در کشورهای در حال توسعه حمایت گردد و از همه طرف ها برای مشارکت در این صندوق دعوت و استقبال می نماید.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "چین 1.5 میلیارد یوان برای تأسیس صندوق تنوع زیستی کونمینگ اختصاص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 1.5 میلیارد یوان برای تأسیس صندوق تنوع زیستی کونمینگ اختصاص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید