چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)

به گزارش وبلاگ موبایلستان، گوشی های آیفون ذاتا بی سیم هستند. برای استفاده از اینترنت باید به وای فای وصل شوند یا دیتای آن ها روشن گردد.

چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)

ولی همه ما می دانیم که اتصال کابلی هم مطمئن تر، امن تر و پایدارتر است و هم سرعت بیشتری نسبت به وای فای دارد. حالا، پس چگونه می توانیم از یک اتصال کابلی روی گوشی آیفون سود ببریم؟

به زبان ساده تر، چگونه می توان آیفون را به اترنت یا کابل شبکه وصل کرد. می خواهیم آیفون را به طور مستقیم به مودم یا روتر وصل کنیم تا با سریع ترین اینترنت ممکن به کارهایمان برسیم.

چرا باید آیفون را به اترنت وصل کرد؟

مطمئن هستم هنوز خیل زیادی از کاربران دلیل اتصال آیفون به اترنت یا کابل شبکه را نمی دانند یا درک نمی نمایند.

یک دلیل ساده وجود دارد: سرعت اینترنت موبایل پایین است و اصلا دانلود و آپلود خوبی ندارید. از سوی دیگر، سرعت وای فای هم به اندازه کافی مناسب احتیاج شما نیست تا یک فیلم را آنلاین تماشا کنید؛ زنده فوتبال ببینید یا بازی آنلاین کنید.

گاهی اوقات یک دانلود چند گیگابایت روی گوشی آیفون داریم ولی سرعت اینترنت دیتا و وای فای پاسخگو نیست. در سناریوی دیگر، می خواهید به اینترنت شرکت یا محل عمومی وصل شوید ولی خطر نفوذ به اطلاعات شما وجود دارد.

در همه این شرایط ها، کافی است بلد باشید آیفون را به طور مستقیم به اینترنت اترنت یا کابلی وصل کنید و البته یک گجت کوچک همراه خود داشته باشید.

روش نخست: آداپتور اترنت و پاور با کانکتور لایتنینگ بلکین

یک راهکار ساده برای اتصال آیفون به مودم و روتر یا کابل شبکه، خرید گجت بلکین Ethernet + Power Adapter with Lightning Connector است.

خیلی ساده و راحت کابل شبکه را به درگاه RJ45 این آداپتور زده و از سوی دیگر، درگاه لایتنینگ آن را به گوشی آیفون وصل می کنید.

بلکین یک اپلیکیشن هم همراه این آداپتور داده است تا با نصب روی آیفون، به راحتی تنظیمات شبکه iOS را انجام دهید.

سرعت این آداپتور حداکثر 480 مگابیت است که فکر می کنم برای هر نوع اتصال اینترنتی در ایران مناسب باشد. فقط قیمت این گجت 99 دلار است که با این وضع قیمت دلار بسیار گران در می آید.

روش دوم: آداپتور یواس پی اترنت اپل + آداپتور لایتنیک به یواس پی 3

روش دیگر استفاده از دو اکسسوری یا آداپتور اپل به صورت ترکیبی است که ارزان تر از آداپتور بلکین می گردد ولی خوب استفاده از آن ها کمی سخت تر است.

آداپتور USB Ethernet Adapter اپل را نمی توان به طور مستقیم به آیفون وصل کرد. این آداپتور کابل شبکه و اترنت را به USB تبدیل می نماید.

برای تبدیل درگاه USB به لایتنینگ دوباره به یک اپل Lightning to USB 3 Adapter احتیاج داریم. این آداپتور شامل یک درگاه USB-A است که در ترکیب با آداپتور USB Ethernet Adapter باعث اتصال کابل شبکه به آیفون می گردد.

سرعت این روش حداکثر 100 مگابیت است که باز هم سریع تر از وای فای خود آیفون خواهد بود.

قیمت آداپتور USB Ethernet Adapter اپل حدود 29 دلار و قیمت آداپتور Lightning to USB 3 اپل نیز 39 دلار است.

اپل از سیستم عامل iOS 13 رونمایی کرد. این سیستم عامل در چندین بخش ویژگی های جدیدی دارد که برای کاربران آیفون جذاب خواهند بود. اما آن طور که…

هواداران محصولات اپل همواره برای اتصال دستگاه های جانبی با مشکل روبرو هستند. تصور کنید بخواهید یک بلندگو، هارددیسک خارجی و چاپگری را به لپ تاپ مک بوک…

اپل می گوید آیفون ها طوری ساخته شده اند که بهترین اسمارت فون جهان باشند. این گوشی ها روی شبکه های موبایل کارایی خوبی دارند و اگرچه در مدل های پیش از…

اپل دیشب آیفون های 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر را معرفی کرد. این آیفون ها ارتقایافته آیفون X هستند و در بخش های مختلفی مانند…

چند هفته پیش در خبری گفتیم که شرکت اپل به دنبال کسب مجوز برای آزمایش شبکه های 5G روی آیفون های آینده است. امروز اپل این مجوز…

یکی از نویسندگان سایت فوربس با سرعت وای فای روی گوشی آیفون خود چالش پیدا نموده و متوجه شده سرعت آن بسیار کمتر از حد انتظار…

منبع: شبکه چی

به "چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کابل شبکه را به گوشی آیفون وصل کنیم؟ (روشی برای افزایش سرعت اینترنت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید