خبرنگاران میزان فوت کرونایی های زنجان در پیک چهارم کاهشی شد

به گزارش وبلاگ موبایلستان، زنجان - خبرنگاران- استاندار زنجان گفت: این استان بدترین پیک کرونایی را داشت اما میزان فوتی ها نسبت به پیک پایین بود و این مهم عملکرد فعالانه دانشگاه علوم پزشکی استان را نشان می دهد، هر چند طی سه هفته اخیر نوسان بیماری وجود دارد و بی توجهی ها جهش دوباره ای را رقم می زند.

خبرنگاران میزان فوت کرونایی های زنجان در پیک چهارم کاهشی شد

فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید مورد توجه باشد، اضافه نمود: در این شب های قدر از شهفرایندان درخواست می گردد بواسطه رسانه های گروهی و فضای مجازی در منزل کنار اعضای خانواده از فیوضات آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه بعضی افراد به دلایلی تمایل دارند از این شبهای قدر به صورت حضوری در اماکن متبرکه استفاده نمایند، اضافه نمود: این مراسم بصورت محدود در فضای باز اماکن متبرکه و طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی مرکز بهداشت برگزار و بصورت دقیق حتی ورود، خروج و حتی محل نشستن افراد پایش می گردد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه ناظرین و بازرسان به ویژه ناجا، بسبج، بهداشت و هلال احمر دقت کافی بر رعایت پروتکل های یادشده داشته باشند، گفت: مصوبات قرارگاه مرکزی اهمیت زیادی دارد و مسائل مربوطه نیز در این خصوص مورد آنالیز قرار می گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد یک قدم در رعایت پروتکل های بهداشتی رو به پیشرفت هستیم که این نتایج خوبی به دنبال دارد، ادامه داد: بروز این شرایط کاهش بیماران بستری و سرپایی های استان را موجب شده و از طرفی اقدامات خوب مرکز بهداشت و درمان استان نیز تاثیر گذار بوده است.

حقیقی اضافه نمود: شرایط کنونی استان بیانگر آن است که همچنان باید پر قدرت رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار عموم باشد و از طرفی میانگین پی سی آر مثبت استان از 62 درصد به 69 درصدرسیده است.

وی اضافه نمود: هم اکنون رهگیری و بیمار یابی هوشمند در جریان است از طرفی گردش ویروس در استان خطرناک و بالا شده است که امیدواریم تا انتها هفته آینده این فرایند کاهش یابد.

حقیقی ادامه داد: همچنان 80 درصد بیماران کرونایی، تماس با افراد مبتلا، دورهمی های خانوادگی، مراسم ترحیم و تماس با افراد مبتلا در محل کار را دلایل گرفتاری خود به ویروس کرونا بیان می نمایند.

وی گفت: بنابراین تماس با افراد مبتلا نشان دهنده این است که افراد PCR مثبت باید از منزل خارج شده و به نقاهتگاه ها بفرایند، دورهمی ها به حداقل برسد، مجالس ترحیم برگزار نگردد و مراسم دفن نیز با کمترین جمعیت برگزار گردد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد از گزارش های مردمی ناراحت گردد، گفت: گزارشاتی که از سوی مردم، واصل می گردد حتی اگر کارشناسی نباشد هم باید پذیرفت و قدردانی کرد چرا که برای آن گزارش زحمت کشیده اند.

و با اشاره به بعضی مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: صادر نکردن گواهی عدم پرداخت چک تا 10 روز آینده، برداشتن شرط گواهی مالیاتی برای تمدید پروانه ها تا انتها شهریورماه، عدم جریمه مالیاتی و فرصت اقساط بانکی معوق تا انتها خردادماه از جمله این مصوبات بود که باید رعایت گردد ضمن اینکه مقرر شد بعضی مسائل اصناف نیز برای هفته های آینده، آنالیز گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان فوت کرونایی های زنجان در پیک چهارم کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان فوت کرونایی های زنجان در پیک چهارم کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید