چگونه خشک سالی و گرما ذخیره برق جهانی را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ موبایلستان، ایستگاه های برق، برای فراوری برق به آب شیرین نیاز دارند. اما آینده منابع آب شیرین سیاره ما رو به تیره و تاری است. بر اساس مطالعات نو که در مجله گزارش های تغییرات آب و هوای طبیعت منتشر شده، تغییرات آب و هوا که باعث

چگونه خشک سالی و گرما ذخیره برق جهانی را تهدید می نماید

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

ایستگاه های برق، برای فراوری برق به آب شیرین احتیاج دارند. اما آینده منابع آب شیرین سیاره ما رو به تیره و تاری است. بر اساس مطالعات تازه که در مجله گزارش های تغییرات آب و هوای طبیعت منتشر شده، تغییرات آب و هوا که باعث خشکسالی و افزایش دمای فزاینده شده است توانایی فراوری برق در بسیاری از ایستگاه های برق دنیا را کاهش خواهد داد. خبر خوب این است که اپراتورهای ایستگاه برق می توانند با روش های مختلف با این کاهش ظرفیت مبارزه نمایند.

کیوان ریاحی رییس بخش انرژی یاسا و موسسه بین المللی تحلیل سیستم های کاربردی در اتریش در یک مصاحبه گفت که ما به وضوح نشان دادیم که ایستگاه های برق تنها علت تغییرات آب و هوا نیستند، اما ایستگاه ها ممکن است از راه های مختلفی تحت تاثیر آب و هوا قرار بگیرند.

برق آبی و حرارتی که شامل انرژی هسته ای، ذغال سنگ، گاز، زیست توده و نیروگاه زمین گرمایی هستند، 98 درصد برق سراسر دنیا را فراوری می نمایند. نیروگاه های برق آبی با استفاده از جریان آب اقدام به فراوری برق می نمایند. در عین حال، ایستگاه های برق حرارتی به آب شیرین احتیاج دارند تا بخار توربین های فراوری برق را خنک و متراکم نمایند.

محققات تاثیر تغییرات آب و هوا بر منابع آب در 24515 نیروگاه آبی و 1427 نیروگاه حرارتی در سراسر دنیا را آنالیز کردند. آن ها این آنالیز را با آب های روی زمین و نمونه های الکتریکی منابع نیروگاه های آبی و حرارتی که از آب رودخانه برای خنک شدن استفاده می نمایند انجام دادند.

نمونه نشان داد که کاهش جریان و افزایش دمای آب می تواند ظرفیت فراوری برق را در نیروگاه حرارتی تا 86 درصد و در نیروگاه آبی تا 74 درصد کاهش دهد. تا سال 2050، این کاهش می تواند به طور میانه 7 تا 12 درصد برای نیروگاه های حرارتی و 1.2 تا 3.6 درصد برای نیروگاه های آبی باشد. به خصوص منطقه ها، ایالات متحده، جنوب آمریکای جنوبی، جنوب آفریقا، اروپای مرکزی و جنوبیجنوب شرقی آسیا و جنوب استرالیا بیشتر تحت تاثیر این تغییرات در منابع آب خواهند بود.

حالا نوبت اخبار خوب است. محققان محاسبه نموده اند که برای برق آبی، افزایش بهره وری نیروگاه های برق آبی تا 10 درصد میتواند کاهش ذخایر را جبران کند. برای نیروگاه های حرارتی هم تغییر از ذغال سنگ به گاز طبیعی احتیاج به آب را کمتر و تغییر از آب شیرین خنک نماینده به هوا یا آب دریای خنک نماینده استراتژی های موثری هستند.

محققان توصیه می نمایند که بخش برق باید روی تطبیق با تغییرات آب و هوا تمرکز کند، علاوه بر کاهش، به منظور حفظ امنیت انرژی آبی در آینده است. ترکیب گزینه های مختلف به منظور سازگاری، می تواند موثرترین باشد.

منبع: راسخون

به "چگونه خشک سالی و گرما ذخیره برق جهانی را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خشک سالی و گرما ذخیره برق جهانی را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید