چگونه با وجود داشتن کار تمام وقت به سفر برویم؟

به گزارش وبلاگ موبایلستان، سفر با وجود داشتن کار تمام وقت

اگر گشتی در صفحات وب بزنید در برخی از جاهها بهتون پیشنهاد می نمایند که شغل خود را رها و به دور دنیا سفر کنید. با این کار، فرهنگ ها و شهرهای تازه را کشف می کنید و به نهایت ماجراجویی و هیجان می رسید اما خیلی ها نمی توانند این کار را انجام دهند. در شمال آمریکا در بیشتر شغل ها فقط 10 روز و یا اگر خوش شانس باشید 15 روز در سال تعطیلات دارید و واضح است که در زمان به این کمی نمی توان سفری به دور دنیا داشت اما با این حال، اگر واقعا قصد سفر و تماشا نقاط مختلف دنیا را داشته باشید می توانید! فقط کافی است که کمی شیوه زندگی و راه و روش سفر خود را تغییر دهید. من سال جاری با اینکه کاری تمام وقت داشتم به تورنتو و شهرهای مختلف اسپانیا سفر کردم و آخر سال هم قرار است که به اندونزی بروم. می بینید که با وجود داشتن کار تمام وقت هم می توان به سفر به دور دنیا رفت اگر می خواهید بدانید چگونه چنین چیزی ممکن است در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه با وجود داشتن کار تمام وقت به سفر برویم؟

سفر را در اولویت قرار دهید

اگر می خواید جاههای بیشتری از جهان را ببینید مطمئن شوید که سفر برایتان یک اولویت است. در پی فرصت هایی برای سفر باشید، اگر سفرهای کاری به شما پیشنهاد شد قبول کنید، چند روزی زودتر به آنجا بروید و در شهر گشت و گذار کنید. اگر دوستانتان شما را به کشوری دعوت می نمایند زودتر به آنجا بروید و چند روزی بیشتر بمانید.

برنامه ریزی داشته باشید

با زمان کمی که همه ما داریم باید برای انجام کارها برنامه داشته باشیم. از شهرهایی که دوست دارید به آنجا سفر کنید لیستی تهیه کنید در این صورت اگر فرصت مناسبی پیش بیاید می توانید با پیش زمینه ذهنی ای که دارید از آن فرصت سریعا بهره ببرید.

مذاکره کنید

وقتی کار تازهی را آغاز می کنید درخوست تعطیلات بیشتری داشته باشید. خیلی از مردم در هنگام مصاحبه شغلی این جنبه مهم را فراموش می نمایند اما این برترین فرصت است که درخواست خود را مطرح کنید و آن ها هم کاملا به شما حق می دهند که نیازهای خود را بگویید. فرصت دیگری که می توانید این خواسته را مطرح کنید در زمان درخواست افزایش حقوق است، اگر شرکت با افزایش حقوق شما موافقت نکرد می توانید به جای آن درخواست تعطیلات بیشتر داشته باشید.

در شهر خودتان یک توریست شوید

گاهی آنقدر غرق کارها و برنامه های روزمره می شویم که فراموش می کنیم چه جاذبه های تماشای زیادی در نزدیکی ما وجود دارند. به شهر خود از دریچه دوربین یک توریست نگاه کنید. تماشای ترین جاذبه های شهرتان کدامند؟ به آن جا بروید و از آن ها تماشا کنید. به شهر خود با دید دیگری نگاه کنید من خودم هیچ وقت به ونکوور به چشم یک مقصد توریستی نگاه نمی کردم برای من ونکوور حکم خانه را داشت. اما الان وقتی در تابستان ها خیابان های شهرم پر از توریست از نقاط مختلف جهان می گردد من هم سعی می کنم به فستیوال های جالبی که در شهر برگزار می گردد بروم و یا رستوران ها و غذاهای تازه را امتحان کنم.

از آخر هفته طولانی خود بهره ببرید

هر سال در تعطیلات عمومی تعطیلات زیادی داریم که می توانیم آن ها را با دیگر روزهای تعطیل ترکیب کنیم، من با استفاده ازهمین تکنیک به ژاپن و اسپانیا رفتم.

منبع: whywaittoseetheworld.com

منبع: الی گشت

به "چگونه با وجود داشتن کار تمام وقت به سفر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با وجود داشتن کار تمام وقت به سفر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید