مداخله دولت انگلیس برای مقابله با تبلیغات قلابی شبکه های اجتماعی

به گزارش وبلاگ موبایلستان به نقل از رویترز، دولت انگلیس می گوید شبکه های اجتماعی بزرگ مانند توئیتر، فیس بوک و گوگل و نیز سایر پلتفرم های آنلاین باید آگهی هایی را که با هدف دریافت پول از کاربران منتشر شده و خدماتی به افراد ارائه نمی نمایند را مسدود نمایند.

مداخله دولت انگلیس برای مقابله با تبلیغات قلابی شبکه های اجتماعی

تا به حال رگولاتوری انگلیس موسوم به آفکام و نیز بعضی گروه های مدافع مصرف نمایندگان در این کشور بارها از دولت خواسته بودند با کلاهبرداری های متنوعی که به وسیله شبکه های اجتماعی انجام می گردد، مقابله کند.

بر اساس پیش نویس قانونی که قرار است در این زمینه در انگلیس به تصویب برسد، پلتفرم های بزرگ اینترنتی باید از کاربران در برابر کلاهبردارانی که خود را به جای اشخاص مشهور یا شرکت های معتبر جا می زنند، محافظت نموده و جلوی سرقت اطلاعات شخصی افراد و سرمایه گذاری های اقتصادی ناایمن را بگیرند و نگذارند سارقان آنلاین به حساب های بانکی افراد مختلف نفوذ نمایند.

بر اساس این پیش نویس پلتفرم هایی که در این زمینه کوتاهی نمایند به پرداخت حداکثر 24 میلیون دلار یا معادل ده درصد از گردش اقتصادی سالیانه شأن محکوم می شوند. در شش ماهه اول سال 2021 بیش از 754 میلیون پوند کلاهبرداری آنلاین بانکی در انگلیس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال 202 سه برابر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مداخله دولت انگلیس برای مقابله با تبلیغات قلابی شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مداخله دولت انگلیس برای مقابله با تبلیغات قلابی شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید