5 راه چاره برای جبران اشتباهات کاری

به گزارش وبلاگ موبایلستان، چگونه اشتباهات کاری خود را جبران کنیم؟

آدم هایی که از نظر حرفه ای اشتباهی انجام می دهند و آن را متوجه نشده یا سعی نموده بر آن سرپوش بگذارند، خیلی بدتر از کسانی هستند که اشتباهی انجام داده و به آن اعتراف می نمایند. امکان دارد پنهان کاری شما باعث بروز تهدیدی برای اعتبار یا شرایط اقتصادی شرکت گردد.

5 راه چاره برای جبران اشتباهات کاری

این را درک می کنم که صحبت کردن در این مورد کار آسانی نیست، اما بدانید این تنها راه موجود است (و به محض انجام این کار احساس بهتری دارید و هر چقدر سریع تر وصادقانه تر در خصوص آن صحبت کنید، بیشتر می توانید به حل مشکل یاری کنید. برای انجام این کار راه چارههای زیر پیشنهاد می گردد. با وبلاگ موبایلستان همراه باشید:

1- اعتراف کردن

به رئیس تان نزدیک شده و به او بگویید احتیاج دارید خیلی فوری و خصوصی با او صحبت کنید. شما به یک مخاطب برای سخنرانی احتیاجی ندارید.

خیلی واضح مشکل را گفته و اثرات آن را بر کارتان و شرکت بازگو کنید. بغض نکنید، عذرهای بی اهمیت نیاوده و تقصیر را به گردن دیگران نیندازید، چون اینها شرایط را بدتر می نمایند. آمادگی داشته باشید که رئیس تان سرتان داد بکشد، چون می دانید سزاوار آن هستید.

2- مسوولیت اجتناب از یک اتفاق بد را قبول کنید

درست است که امکان دارد، وسوسه شوید به همه یادآوری کنید خودتان درصدد جبران برآمده و اولین نفری بوده اید که در این مرحله از بحران اقدام نموده اید، اما به عنوان فردی که از ابتدا مشکل را آغاز نموده از یادها نمی روید. حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که کوشش کنید بخشی از اعتبار خود را بازیابید.

این نشان دهنده صداقت، سرعت عمل و تمایل به مسوولیت پذیری شما برای برطرف مسائل است. حتی آماده باشید که بیش از این مورد سرزنش واقع شوید.

3- از روش سرزنش و تحقیر خودتان استفاده نکنید:

اگر با حالت آشفته درحالی که گریه می کنید و سرتان را در دست گرفته اید وارد دفتر رئیس شوید، او را بیشتر نسبت به جرمی که اجرا شده دچار حساسیت می کنید. کاری که نباید، صورت گرفته و حال باید فکری به حال آن کرد. پس برای حل موضوع وارد عمل شوید.

4- اقدامی سریع:

اگر هر چه زودتر رئیس تان را در جریان نگذارید، امکان دارد شخص دیگری متوجه این اشتباه شده و جهت آن را دنبال کند و به شما برسد. در این صورت، با توجه به اینکه قبلا هم مرتکب اشتباهاتی شده اید، علاوه بر آنکه نالایق تلقی می شوید، شما را به چشم شخصی مرموز و ترسو در نظر گرفته و احتمال اخراج تان بالا می رود.

5- سعی کنید راه حل هایی ارائه دهید:

برنامه ای برای جبران خسارتی که وارد نموده اید آماده کنید. اشاره کردید که مدتی به راه چاره های مختلف فکر نموده و به نتیجه ای نرسیده اید.

اما اگر چیزی برای ارائه دادن داشته باشید، نشان می دهید اندازه خسارت را مورد ارزیابی قرار داده و هر کاری بتوانید برای جبران آن انجام می دهید. حتی اگر می توانید چند راه چاره ارائه دهید.

استراتژی را برای رئیس تان خلاصه سازی نموده و او را مطمئن کنید که در جهت جبران نقشی کلیدی دارید. جمله های شرطی و غیرقطعی مثل اگر می توانستیم… یا ممکن است بتوان… را به کار نبرید، چون الان وقت تردید داشتن نیست، بلکه باید قاطع باشید. در عوض از جملات قطعی و مثبت مثل من این کار را خواهم کرد… و نتیجه این کار… خواهد بود بهره ببرید و سناریوهای مفیدی ارائه دهید که اثر خطای شما را کم پایین آورد.

منبع: الی گشت

به "5 راه چاره برای جبران اشتباهات کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه چاره برای جبران اشتباهات کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید