مرگی که می تواند ایران را رئیس کبدی دنیا کند، رایزنی ها شروع شد

به گزارش وبلاگ موبایلستان، پیشینه ورزش سنتی کبدی در ایران به سال 1375 بازمی شود که با عنوان انجمن کبدی آغاز به فعالیت کرد. این رشته پس از 9 سال و گذر از مسیری که با موفقیت های آسیایی و جهانی همراه بود، از سال 84 با تشکیل فدراسیون به صورت رسمی تر فعالیت های خود را دنبال کرد.

مرگی که می تواند ایران را رئیس کبدی دنیا کند، رایزنی ها شروع شد

کبدی ایران از همان ابتدا رقیب کشورهایی مانند پاکستان و هند شد که دارای بیشترین هوادار این رشته در آسیا هستند و زمانی قدرت های اول قاره به حساب می آمدند.

البته این رقابت دیرینه که این اواخر بیشتر با هند دنبال می شد، در بازی های آسیایی اندونزی کاملاً به نفع ایران تمام شد؛ آنجا که تیم های ملی کشورمان در هر دو بخش مردان و بانوان مدال طلای این بازی ها را با اقتدار از آنِ خود کردند و به سلطه هندی ها سرانجام دادند.

حال کبدی ایران به دنبال این است که اقتدار خود را از سکوهای برتر آسیا به بالاترین جایگاه مدیریت در قاره آسیا و حتی دنیا بکشاند. مرگ رئیس هندی کبدی آسیا و دنیا هم ایران را در این مهم مصمم تر نموده است.

مرگ مدیر دو دهه ای کبدی آسیا و دنیا

هفته گذشته جانارسینگ کهلوت رئیس فدراسیون دنیای کبدی (IKF) که همزمان ریاست این رشته در آسیا را هم بر عهده داشت، بر اثر عارضه قلبی درگذشت. این در حالی است که کهلوت از بیش از دو دهه پیش ریاست دنیای کبدی را بر عهده داشت اما مرگ او به اجبار منجر به معرفی متصدی جدید برای این رشته خواهد شد. همین مسئله و احتمال سرپرستی وی حداقل برای کبدی آسیا بخصوص با اقداماتی که پیش از این شروع نموده، توجهات را به سمت نایب رئیس ایرانی کبدی دنیا جلب نموده است.

جا برای ایران باز شد

قرار است طی هفته جاری جلسه ای به صورت وبینار برگزار گردد تا با حضور تصمیم گیرندگان مربوطه در خصوص متصدی جدید کبدی در دنیا و آسیا تصمیم گیری شده و سرپرست جدید معرفی گردد.

یکی از افراد تصمیم گیرنده در این نشست عباس اورسجی است؛ رئیس فدراسیون کبدی کشورمان که از سه سال پیش به عنوان نایب رئیس فدراسیون دنیای در این فدراسیون آمد و رفت دارد. البته کبدی دنیا علاوه بر اورسجی، چهار نایب رئیس دیگر هم دارد که در تعیین سرپرست جدید نقش داشته و حتی برای عهده دار شدن این مسئولیت شانس دارند. این شانس را می توان برای اورسجی هم قائل شد بخصوص که او پیش از این هم ریاست کبدی خارج از ایران را دنبال می کرد و مترصد فرصت برای دستیابی به آن بود.

رایزنی های داخلی برای ریاست آسیایی و دنیای

ریاست عباس اورسجی در فدراسیون کبدی ایران آذر امسال به سرانجام می رسد با این حال او از ماهها پیش پیگیر تصدی ریاست این رشته در سطح آسیا و حتی دنیا بود. در همین زمینه اقداماتی اصولی و پایه ای هم داشت تا آنجا که برنامه های مد نظرش را با ریاست کمیته ملی المپیک و همزمان با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در میان گذاشته و خواهان حمایت این دو نهاد برای پیگیری آنها شده بود.

اورسجی در مصاحبه با وبلاگ موبایلستان ضمن تائید این خبر گفت: به دلیل مرگ رئیس دنیای و آسیایی کبدی و لزوم تعیین مسئول جدید، خیلی جدی تر این مسئله را پیگیری می کنم.

کبدی ایران برای مدیریت آسیا و دنیا حرف های زیادی دارد

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه با وبلاگ موبایلستان، با یادآوری قهرمانی این رشته در بازی های آسیایی تأکید کرد: به لحاظ فنی اثبات کردیم که قدرت برتر آسیا هستیم. در بخش مدیریتی هم به واسطه برگزاری رویدادهای بسیار و میزبانی های مختلف، این موضوع را نشان داده ایم. به طور کلی، شرایط کبدی ایران به گونه ای است که از هندی ها که سال ها اقتدار کبدی آسیا را به دست داشتند، خیلی جلوتر است. به لحاظ مدیریتی هم حرف های زیادی برای گفتن داریم که باید به جای خود و با مهیا شدن شرایط، آنها را نشان دهیم.

برای مدیریت آسیا و دنیا شانس داریم

اورسجی با یادآوری اینکه نشست مورد نظر برای تعیین سرپرست جدید در کبدی آسیا و دنیا به زودی برگزار می گردد، گفت: اینکه بگوییم ایران برای تصدی این مسئولیت شانس دارد، خیلی بی ربط نیست. به هر حال یکی از پست های نایب رئیسی دنیا در اختیار ایران است و احتمال اینکه سرپرست جدید از میان آنها انتخاب گردد، بعید به نظر نمی رسد.

وی در این رابطه ادامه داد: اینکه یک نفر به عنوان سرپرست همزمان کبدی آسیا و دنیا تعیین گردد یا برای این دو کرسی دو سرپرست تعیین گردد، هنوز تعیین نیست، اما به هر حال یکی از شانس ها متعلق به ایران است.

رایزنی با هندی ها برای رسیدن به هدف

رئیس فدراسیون کبدی در بخش دیگری از مصاحبه با وبلاگ موبایلستان گفت: شخصاً به این موضوع که رئیس فدراسیون دنیای کبدی همزمان ریاست این رشته در قاره آسیا را هم عهده دار بود، معترض بودم. درست تر آن است که متصدی قاره ای متفاوت از دنیای باشد و امیدوار هستم که در انتخاب های جدید، این مسئله لحاظ گردد.

اورسجی در عین حال تأکید کرد: برای رسیدن به هدفی که کبدی ایران دارد، علاوه بر حمایت های داخلی، به حمایت های خارجی هم احتیاج داریم. بر این اساس، با هندی ها رایزنی خواهیم داشت تا حمایت آنها را هم برای کسب رأی داشته باشیم. به نظر می رسد هندی ها در میان تمام کشورهای آسیایی نسبت به ایران و مدیریت نماینده ای از این کشور رغبت بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرگی که می تواند ایران را رئیس کبدی دنیا کند، رایزنی ها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگی که می تواند ایران را رئیس کبدی دنیا کند، رایزنی ها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید