رویترز: استقرار ارتش انگلیس هم بحران سوخت را حل نکرد

به گزارش وبلاگ موبایلستان، خبرگزاری رویترز در گزارش تازه خود درباره بحران سوخت در انگلیس، از ادامه این بحران به رغم استقرار نظامیان ارتش این کشور اطلاع داد.

رویترز: استقرار ارتش انگلیس هم بحران سوخت را حل نکرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ موبایلستان، بحران کمبود سوخت و تعطیلی صندلی های سوخت در انگلیس همچنان خبرساز است و خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارشی نو در این باره منتشر کرد.

گزارش دوشنبه (امروز) رویترز با این اسم منتشر شده است: بحران کدام بحران؟ ارتش بریتانیا برای حل بحران سوخت اعزام شد.

در این مطلب آمده است: پرسنل نظامی بریتانیایی با خستگی های رزمی روز دوشنبه به انبار ذخیره سازی بریتیش پترولیوم (BP) رسیدند چرا که دولت به ارتش دستور داد به جبران کمبود شدید کامیونداران یاری کند.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، به علت کمبود نیروی کار در پی بحران برگزیت و کووید (همه گیری ویروس کرونا)، زنجیره های تأمین بریتانیا برای همه چیز از گوشت خوک، بنزین و طیور گرفته تا داروها و شیر، به نقطه شکست رسیده است.

رویترز ادامه داد: خرید وحشتناک سوخت در بحبوحه کمبود کامیونداران، هفته گذشته باعث ایجاد صحنه های هرج و مرج در شهرهای بزرگ شد. بعضی با مشت زنی در پمپ بنزین ها دعوا و بعضی دیگر سوخت را در بطری های قدیمی آب ذخیره نموده اند.

ریشی ساناک وزیر دارایی انگلیس به رادیو ال بی سی گفت: به اسم یک اقدام احتیاطی اضافی، ما رانندگان اضافی را به خط نموده ایم.

تداوم بحران سوخت در انگلیس

وی اضافه نمود: من فکر می کنم اوضاع در حال حاضر بهتر شده است، هر روز بهتر می گردد و با بازگشت تقاضا به سطوح عادی تر، انتظار قوی این است که همه چیز خود به خود حل گردد.

به رغم این اظهارات وزیر دارایی انگلیس، وبلاگ موبایلستان رویترز گفتند که حداقل ده ها پمپ بنزین در لندن بسته شده اند.

انجمن خرده فروشان بنزین انگلیس خاطرنشان کرد که حدود 22 درصد از صندلی های سوخت در لندن و جنوب شرقی این کشور هنوز فاقد سوخت هستند.

گوردون بالمر مدیر اجرایی انجمن خرده فروشان بنزین انگلیس گفت که ممکن است یک هفته تا 10 روز طول بکشد تا اوضاع به حالت عادی برگردد.

طبق گزارش رویترز، وزرای دولت بوریس جانسون بارها رد نموده اند که بحران سوخت ربطی به برگزیت دارد و کمبود کامیون را یک مشکل جهانی خوانده اند اما دیگر همسایگان اروپایی انگلیس، ایستادن در صف های طولانی پمپ بنزین ها را تجربه ننموده اند.

ساناک وزیر دارایی انگلیس اما مدعی است: موضوع رانندگان (کامیون های حامل سوخت) یک مساله (مختص) بریتانیایی نیست، بلکه یک مساله در سراسر اروپا و فراتر از آن است.

این مقام انگلیسی اضافه نمود: من می خواهم مردم بدانند که ما همه کوشش خود را برای کاهش بعضی از این چالش ها انجام می دهیم و جایی که می توانیم تغییر ایجاد کنیم.

رویترز در سرانجام گزارش خود درباره احتمال وقوع یک بحران دیگر و این شاخص بحران کمبود قصاب و کارگر کشتارگاه هشدار داد.

در گزارش این رسانه انگلیسی آمده است: در وسط بحران پمپ بنزین، کشاورزان (و دامپروران انگلیسی) بارها هشدار داده اند که کمبود قصاب و کارگر کشتارگاه می تواند برای کشتار و توزیع بیش از 100000 خوک مانع ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رویترز: استقرار ارتش انگلیس هم بحران سوخت را حل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: استقرار ارتش انگلیس هم بحران سوخت را حل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید