درگیری لفظی علیرضا فغانی با کی روش در نیمه نهایی جام عرب

به گزارش وبلاگ موبایلستان، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان کارلوس کی روش از گردونه رقابت های جام عرب کنار رفتند.

درگیری لفظی علیرضا فغانی با کی روش در نیمه نهایی جام عرب

به گزارش وبلاگ موبایلستان، تیم ملی تونس به لطف گل به خودی دقیقه 5+90 عمر الصولایا، مصر را 1-0 شکست داد و به فینال نخستین دوره جام عرب راه یافت. این بازی که قضاوت آن بر عهده علیرضا فغانی داور سرشناس ایرانی بود، چندان بی حاشیه نبود. پس از آن که فغانی یک پنالتی علیه مصر خاطرنشان کرد، VAR برای بازبینی صحنه دست به کار شد و در نهایت با رد تصمیم اولیه داور، پنالتی پس گرفته شد. فغانی بعلاوه در جریان این بازی یک کارت زرد به کارلوس کی روش، سرمربی پیشین تیم ملی ایران و حال حاضر مصر نشان داد. لازم به ذکر است که تونس در فینال این رقابت ها به مصاف برنده بازی الجزایر - قطر خواهد رفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال مصر که لحظاتی پیش پس از یک گل به خودی دردناک از نیمه نهایی رقابت های عرب کاپ حذف شد در فلش اینترویوی پس از مسابقه به سرعت تیغ نقدها را به سمت علیرضا فغانی داور ایرانی این مسابقه برد که البته مهمترین تصمیمش در این بازی برگرداندن یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه مصر و به سود تیم کی روش بود.

تیم تونس که در مرحله قبلی عمان و برانکو را حذف نموده بود امشب پیروز شد کارلوس کی روش را از جام حذف کند و به عنوان اولین تیم به فینال رقابت ها برسد. تیم دیگر صعود کننده به فینال در ملاقات الجزایر و قطر معین خواهد شد. تونسی ها این مسابقه را روی اشتباه مدافع مصر و کاملا غیر منتظره در دقیقه 90+4 به سود خود تمام کردند در حالیکه این طور به نظر می رسید که بازی به وقت اضافه برود.

اما در حالی که کارلوس کی روش با عصبانیت مشغول تماشای جشن تونسی ها در استادیوم جام جهانی بود مسئول رسانه ای بازی او را به سمت دوربین های تلویزیونی راهنمایی کرد تا مصاحبه کوتاه بعد از بازی خود را مقابل دوربین ها انجام دهد که کی روش در این لحظه صحبت های بسیار تندی را علیه علیرضا فغانی به زبان آورد.

ملاقات مصر و تونس در نیمه نهایی جام عرب با رجحان 1-0 تونس به انتها رسید. شاگردان کی روش در دقیقه 95 با یک گل به خودی از حضور در فینال ناکام ماندند. علیرضا فغانی داور این مسابقه بود. فغانی در دقیقه 85 این بازی، یک ضربه پنالتی به ضرر مصر خاطرنشان کرد که با دخالت VAR، پنالتی تایید نشد. قضاوت این داور ایرانی، حواشی دیگر هم داشت. او به کارلوس کی روش نیز کارت زرد نشان داد. به نقل از fourals؛ کی روش بعد از این بازی گفت:

نمی خواهم در خصوص داور حرفی بزنم چون اگر صحبتی کنم، دوران حرفه ای من به عنوان سرمربی فوتبال در همین جا به انتها می رسد. او با اعلام یک ضربه پنالتی که همه می دانستند اشتباه است، تیم من را از نظر روحی و روانی نابود کرد. فیفا باید این مسائل را آنالیز کند تا داوران مناسب برای بازی ها انتخاب شوند. تونس نسبت به مصر، تیم خوش شانس تر زمین بود و به همین علت راهی فینال شد.

این سرمربی پرتغالی درواقع بخش عمده شکستش را به تصمیم فغانی در پنالتی ای که با VAR پس گرفته شده نسبت داده است و گفت داور خیلی روی ما تاثیر گذاشت، فکر می کنم فیفا باید داوری مناسب را انتخاب کند. در دقیقه 60 این مسابقه بازیکن تونس در یک صحنه مشکوک در محوطه مصر سرنگون شد که فغانی اعلام پنالتی کرد اما VAR به یاری او آمد.

داور ایرانی پس از چک کردن صحنه از گرفتن پنالتی برای تونس صرف نظر کرد تا کی روش برای چندثانیه هم که شده یک نفس راحت بکشد اما به شدت به این تصمیم فغانی معترض بود. نکته اینکه علیرضا فغانی قبلا و در زمانی که کی روش در فوتبال ایران مشغول کار بود از رفتار او در رقابت های جام جهانی انتقاد نموده و نیمکت ایران را یک نیمکت پرخاشگر لقب داده بود و شاید کی روش با این پیش زمینه ذهنی مقابل این داور شاخص ایرانی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "درگیری لفظی علیرضا فغانی با کی روش در نیمه نهایی جام عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری لفظی علیرضا فغانی با کی روش در نیمه نهایی جام عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید