تسهیلات کم بهره رونق دهنده صنایع دستی و گردشگری

به گزارش وبلاگ موبایلستان، بیش از 222 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به طرح های گردشگری وصنایع دستی خوزستان پرداخت شده است.

تسهیلات کم بهره رونق دهنده صنایع دستی و گردشگری

به گزارش وبلاگ موبایلستان از اهواز، شکراله قاسمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بیش از 222 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به طرح های گردشگری و صنایع دستی خوزستان پرداخت شده که 316 صنعتگر صنایع دستی از این تسهیلات برخوردار شدند.

او اضافه نمود: این تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به 146 متقاضی پرداخت شده است بعلاوه 2 میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز در این زمینه به فعالان این عرصه اعطا شد.

قاسمی ادامه داد: بنیاد برکت نیز باحمایت ازطرح های صنایع دستی به 34 نفر مبلغ 9 میلیارد و 500 میلیون ریال و بنیاد کرامت رضوی نیز به 47 متقاضی 10 میلیون ریال پرداخت نموده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: افزایش قیمت مواد اولیه، نبود بازار فروش دایمی، بالا بودن قیمت تمام شده کالا، جایگزینی اقلام با کیفیت پایین تر، ولی با قیمت مناسب تر، عدم طراحی مناسب برای جذب بازار و کاهش قدرت خرید مردم از جمله مسائل هنرمندان و صنعتگران در این حوزه است.

قاسمی می گوید ایجاد بازارچه دایمی و فصلی، برگزاری نمایشگاه، برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی به صورت رایگان از جمله اقداماتی است که برای جهت حمایت و رونق صنایع دستی در خوزستان صورت گرفته است و این حمایت ها می تواند زمینه ساز رونق هر چه بیشتر تولیدات فعالان در بخش صنایع دستی شده و فرصت های اشتغال جدیدی در این حوزه در سطح استان ایجاد کند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تسهیلات کم بهره رونق دهنده صنایع دستی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات کم بهره رونق دهنده صنایع دستی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید