افزایش اندک قیمت میوه ها در آستانه شب چله

به گزارش وبلاگ موبایلستان، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می گوید قیمت بعضی از میوه ها به علت افزایش تقاضای ناشی از خریدهای شب چله تغییرات قیمتی اندکی داشته و نسبت به هفته گذشته با افزایش روبرو شده است.

افزایش اندک قیمت میوه ها در آستانه شب چله

سیدرضا نورانی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در هفته گذشته هندوانه در عمده فروشی ها بین 5 تا 7 هزار تومان عرضه شده است اما در یکی دو روز گذشته با افزایش یک تا دو هزار تومانی بین 8 و 9 هزار تومان در مراکز عمده فروشی عرضه می گردد.

وی اضافه نمود: قیمت انار نیز در میادین بین 15 تا 20 هزار تومان است اما ممکن است انارهای مرغوب تر بین 25 تا 30 هزار تومان عرضه گردد که البته مدنظر ما نیست و قیمت عمومی انار در مراکز میادین عمده میوه و تره بار بین 15 تا 20 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: البته قیمت انار سال جاری نسبت به سایر میوه ها از جمله مرکبات قیمت بالاتری دارد، به این دلیل که استان های فراوریکننده انار با کم آبی روبرو شده و باغات با آسیب روبرو شده و دلیل وجود دانه های سفید در داخل انارها نیز به دلیل کم آبی است.

نورانی گفت: قیمت مرکبات از جمله پرتقال شرایط مناسب تری نسبت به سایر میوه ها دارد و به دلیل پرباری فراوری عرضه در بازار افزایش یافته است.

لازم به ذکر است در میادین مرکزی میوه و تره بار، قیمت انار دماوند کیلویی 20 هزار تا 35 هزار تومان، انار ساوه 14 تا 20 هزار تومان، انار شیراز 20 تا 28 هزار تومان و انار کوهستان 22 تا 35 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال 9 تا 15 هزار تومان، پرتقال ناول بین 18 تا 24 هزار تومان، قیمت موز بین 22 تا 29 هزار تومان، هر کیلوگرم هندوانه خطی نیز 4 تا 8 هزار تومان، هندوانه دزفولی 4 تا 8 هزار تومان، هندوانه محبوبی 5 تا 8 هزار تومان و هندوانه میناب نیز 3 هزار و 500 تا 7 هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم نارنگی تانجلو بین 10 تا 16 هزار تومان، نارنگی انشو 10 تا 16 هزار تومان، نارنگی پیچ بین 14 تا 18 هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی بین 10 تا 17 هزار تومان و نارنگی یافا 10 تا 18 هزار تومان است.

بعلاوه در مراکز خرده فروشی حدود 35 درصد سود به ارقام فوق اضافه می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش اندک قیمت میوه ها در آستانه شب چله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اندک قیمت میوه ها در آستانه شب چله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید